Twoja firma w internecie – jak znaleźć dobrą agencję SEO?

Promocja, reklama, marketing

Uzupełnij swoje wiadomości o SEO Kraków.

Firmy oraz właściciele portali internetowych, którzy chcą wyświetlać się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania, są w stanie to uzyskać na minimum kilka sposobów. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to próbowanie starań osobiście. Nie posiadając doświadczenia w problematyce SEO i nie monitorując systematycznie informacji o modyfikacjach w algorytmie Google, ciężko postępować rzetelnie i – najważniejsze – efektywnie. Kolejne podejście to stworzenie etatu dla specjalisty ds. SEO, lecz nie każda firma może sobie na to pozwolić ze względu na budżet. Trzecie wyjście to rozpoczęcie współpracy z agencją SEO. Budżet zarezerwowany na zadania agencji SEO można dostosować do możliwości finansowych zlecającego. Zaletą kooperacji z agencją SEO jest to, że nie licząc speców od SEO w pracują tam też osoby od kodowania, grafiki, content marketingu i kampanii Google Ads służące merytorycznym wsparciem w tych obszarach.

Agencja SEO – przejrzystość jej prac to ważny aspekt

Polskich agencji SEO jest co niemiara. Czym kierować się podczas szukania podmiotu, która wywinduje do góry naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Warto postawić na agencję, która działa na rynku od dłuższego czasu. Liczba agencji SEO, ale również tych kreatywnych czy reklamowych, co roku wzrasta, co niekiedy nie łączy się z jakością usług. Wybierając firmę, która działa od minimum dekady, można mieć zaufanie, że dysponuje ona sporym doświadczeniem i może w każdej chwili zaprezentować pokaźne portfolio swoich dotychczasowych prac. Na stronach agencji SEO często dodawana jest sekcja „Case study”. Zanim podpisze się umowę należy przeczytać studia takich przypadków, by samemu sprawdzić, jakich wyników można oczekiwać po danej agencji, a także to z jakimi przeszkodami przyszło im się zmierzyć oraz dla jakich branż pracowała. Dobra agencja SEO to taka, której praca jest transparentna: informuje o harmonogramie zadań na nadchodzące miesiące, ale także przesyła sprawozdanie z przeprowadzonych działań i ich następstwa.

Druga nie do przecenienia kwestia to spersonalizowana oferta i dopasowanie zakresu prac do potrzeb działalności prowadzonej przez klienta agencji. Jeżeli agencja SEO na chęć współpracy odpisuje w parę minut, a oferta sprawia wrażenie uniwersalnego szablonu, należy traktować to jak sygnał ostrzegawczy. Po wysłaniu pytania pracownik profesjonalnej agencji SEO powinien skontaktować się z zainteresowanym klientem, żeby poprosić o dokładniejsze dane o firmie, konieczne do zaprezentowania dla niej indywidualnej oferty. Chodzi o dane, których nie da się odszukać na własną rękę online, jak przykładowo informacja o prowadzonych dotąd działaniach SEO oraz o ważnych dla klienta artykułach lub usługach, które stara się wypromować.

Rozliczenie za pozycje – czy to poprawna forma rozliczenia z firmą SEO?

Z nieufnością należy potraktować agencje SEO, które sugerują typ współpracy z zapłatą za wypracowany efekt. W takim modelu płatność odbywa się wtedy, kiedy frazy kluczowe dotrą na ustalone w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (np. wejdą do pierwszej strony wyników bądź do Top5). To w dalszym ciągu stosunkowo popularny model rozliczeń, jednak wiąże się z wysokim ryzykiem – można bowiem osiągnąć błyskawiczne rezultaty za sprawą naruszania zasad ustalonych przez Google. Systematycznie modyfikowany algorytm również nie ułatwia dotrzymania obietnic złożonych klientowi, stąd odpowiedzialna firma SEO nigdy nie gwarantuje zdobycia konkretnych wyników. Jeśli idzie o opłatę za usługi firmy SEO, to sporadycznie jest ona stała – zazwyczaj w pierwszych miesiącach po podpisaniu umowy niezbędne są większe nakłady finansowe, by przeprowadzić szczegółowy audyt SEO, a w następnej kolejności wykonywać wszystkie wynikłe z niego prace. W kolejnym okresie współpracy, jak strona klienta jest już zoptymalizowana, wydatki na działania bywają dużo niższe.

Lokalizacja firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]