Audyt SEO wykryje szereg dysfunkcji witryny
Audyt – cytując definicję internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN – oznacza ewaluację spółki, przedsiębiorstwa lub firmy pod kątem licznych aspektów, np. finansowych i organizacyjnych, jak również analizę możliwości przyszłego rozwoju. Czym, mając na uwadze zacytowaną definicję, jest więc audyt SEO? Jest to gruntowna analiza strony internetowej, sprawdzająca przeróżne jej aspekty, jak hierarchię nagłówków, kod strony, meta opisy i tytuły, prędkość wczytywania się witryny i wiele mniej i bardziej istotnych elementów. Oprócz samego wyliczenia nieprawidłowości i błędów, w rzetelnym audycie SEO powinny być zamieszczone także instrukcje co do rozwiązania wymienionych problemów.
Audyt SEO analizuje witrynę internetową pod względem dostępności, zgodności ze normami W3C, zawartości strony, a także poprawności kodu. Ponadto sprawdzane jest też, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek. Krótko mówiąc, audyt SEO zleca się agencji, żeby odnalazła ona wszelkie błędy na stronie i – co kluczowe – zaproponowała rozwiązania, które umożliwią ich naprawę.
Audyt SEO – mnóstwo błędów zdoła dostrzec jedynie specjalista w danym obszarze
Online znajduje się dużo stron oraz narzędzi, za pomocą których można w mgnieniu oka i bez ponoszenia żadnych kosztów przeprowadzić audyt SEO witryny. Atuty tej opcji? Szybkość oraz cena. Minusy? Co niemiara. Darmowe narzędzia bądź też wersje testowe z niewielką liczbą funkcji, są niedoskonałe. Jeśli już odkryją pewne uchybienia na stronie, to zapewne nie wszystkie. Sporo problemów (m.in. w kodzie) zauważyć można tylko w czasie analizy wykonanej przez człowieka, a nie algorytm.
Na audyt SEO przeprowadzany przez agencję czeka się przeważnie od tygodnia do około 30 dni. Czas na dostarczenie analizy powinien zostać wskazany w umowie podpisanej z firmą, która podjęła się jego zrealizowania. Audyt płatny pozwoli wykryć wszelkie najważniejsze błędy obecne w witrynie. Jeżeli strona była postawiona na gotowym szablonie bądź na platformie typu Shoper czy Magento, to elementów do naprawienia może być mnóstwo. Jeśli strona powoli się ładuje, a na najważniejsze dla klienta słowa kluczowe pojawia się daleko poza pierwszą pięćdziesiątką wyników wyszukiwania, to też są to oznaki, że zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu jest dobrym rozwiązaniem.
Jakie problemy ujawnia SEO audyt?
Dokładnie wykonany audyt SEO może wykryć liczne wady strony, m.in:
- brak czy też źle wykonane połączenie z narzędziami Google (przykładowo Google Analytics),
- przyczyny niskiej widoczności strony na frazy kluczowe,
- faktyczna ilość zaindeksowanych podstron,
- problemy z dostępnością strony dla robotów,
- jakość kodu witryny,
- poprawność w strukturze nagłówków,
- słaba jakość treści na stronie,
- brak tłumaczeń wersji językowych strony,
- brak tytułów i opisów meta,
- błędy w wersji mobilnej strony, np. zbyt wolne ładowanie się jakiś obrazów,
- brak albo źle wypełniona wizytówka Google Moja Firma,
- niska prędkość ładowania się strony w wersji mobilnej i desktopowej
.
Lokalizacja firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]