
Jak poprawić widoczność strony? Warto wypróbować PBN!
Potrzebujesz więcej informacji o aktualnej ofercie PBN? Świetnie trafiłeś! Zajrzyj na pbnmarket.pl.
By konsument wyszukał twój biznes musisz nie tylko złożyć firmową stronę internetową, lecz również zatroszczyć się o jej pojawianie się w wynikach wyszukiwania. Do tego ważna jest zawartość strony i to czy systematycznie pojawiają się na niej kolejne rzetelne i przydatne dla użytkownika treści. Lecz nie wolno również zaniedbać tzw. link buildingu, innymi słowy zdobywania linków wiodących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest korzystanie z PBN – prywatnej sieci portali.
Private blog network, czyli do czego służą PBNy?
PBNy są prywatne, bo są zakładane i administrowane przez jeden podmiot (zwykle przez firmę SEO lub większą agencję marketingową), który troszczy się o jakość pojawiających się tam tekstów. Prywatne sieci blogów są zazwyczaj używane jako element rozbudowanej strategii marketingowej, co wypada mocno zaakcentować, bowiem najlepsze rezultaty ich użycia daje się zauważyć w stosunku do stron, które są prawidłowo zoptymalizowane pod kątem treści oraz technicznym. Prywatne sieci blogów nie tylko pozwalają na pozyskanie znacznej ilości linków przychodzących do witryny, ale również na ich urozmaicenie, co jest dobrze oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Za wadę PBNów można uznać to, że ich stworzenie sporo kosztuje, a potem konieczne jest przeznaczenie niemałej ilości godzin na zachowanie ich na odpowiednim poziomie.
Jak korzystać z PBN? Polecamy artykuły z canonicalem i wizytówki NAP
PBNy świetnie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można na nich zamieszczać artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To praktycznie każda publikacja w sieci, gdzie zaprezentowane są najistotniejsze informacje kontaktowe firmy – jej pełna nazwa, e-mail bądź telefon i adres stacjonarny. Na przykład wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim też wpis w ogólnodostępnym katalogu biznesowym, strona na portalu społecznościowym czy artykuł, pod którym dodano firmowe dane kontaktowe.
Drugi skuteczny sposób na skorzystanie z potencjału PBNów to artykuły z canonicalem. To republikacja rzetelnych artykułów z podaniem hiperłącza do oryginalnego tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tej sytuacji algorytmy wyszukiwarek zazwyczaj oceniają wyżej przydatność pierwotnego wpisu, bowiem natrafianie na odnośniki do niego na rozmaitych blogach zewnętrznych traktują jako dowód, że pod danym adresem kanonicznym znajdują się godne przeczytania, rzetelne informacje. Publikacje z linkiem kanonicznym najlepiej sprawdzają się przy tekstach z branż YMYL, w których ważne jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, a więc tych powiązanych zwłaszcza z medycyną, doradztwem prawnym, aktualnymi informacjami czy doradztwem finansowym.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO