Rodzaje pozycjonowania
Znamy 3 popularne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa szczególną funkcję przed cyklicznymi lub jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak koncert popularnego zespołu, Dzień Matki czy Święto Pracy. Ten typ pozycjonowania będzie bardzo efektywny, jeśli popularna w danym okresie fraza zostanie odnaleziona i wykorzystana ze stosownym wyprzedzeniem. Z reguły pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży gastronomicznej oraz turystycznej. W większości wypadków należy rozpocząć je na osiem do dziesięciu tygodni przed interesującym nas wydarzeniem, by Google zdążyło na czas zaindeksować nową czy też uaktualnioną treść witryny internetowej.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Kolejny rodzaj pozycjonowania to trafne i sprawdzone wyjście dla osób posiadających niski budżet na reklamę. Dzięki poprawnemu doborowi słów kluczowych, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z interesującą nas branżą, ale także koszty reklamy w Google Adwords ulegną dużej obniżce. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza również znacznie niższą konkurencję. Istotne jest także to, iż rośnie trend wpisywania dłuższych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to przykładowo:
– buty sportowe Nike Tanjun białe sklep online,
– golarka Eldom G42 czarna,
– telefon Huawei Y7 biały.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezmiernie ważne szczególnie dla sklepów internetowych. Za sprawą tego typu fraz, sklepy mające w swojej ofercie nader obszerny asortyment artykułów mogą efektywniej zdobywać wysokie pozycje w Google.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego typu najistotniejsze jest dodanie do frazy nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się przeważnie:
– dzielnicę (przykładowo “sklep rowerowy Jeżyce”)
– miejscowość (“salon kosmetyczny Kraków”)
– państwo (“producent obuwia Polska”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze sprawdzi się w stosunku do podmiotów lokalnych, które kierują swój asortyment tylko do osób rezydujących na danym obszarze. Ta strategia pozycjonowania jest przydatna też wtedy, gdy firma ma niewiele finansów na promocję i nie ma możliwości rywalizować na frazy niezawierające dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “sklep sportowy”, to “sklep sportowy Kraków”.
Lokalizacja firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]