Masz filtr Google na swojej stronie? Dowiedz się jak go usunąć?

IT Zagadnienia związane ze stronami www

Odnotowałeś gwałtowny spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała też pokazywać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu precyzyjnych i wypozycjonowanych wcześniej wyrażeń? Wszystkie czynności, mające na celu odwrócenie sytuacji, nie przynoszą żądanych efektów? Powyższe symptomy sugerują nałożenie filtru na stronę przez Google.

Czym jest filtr Google

W pierwszej kolejności należy wyjaśnić czym właściwie są filtry Google. Blokada nakładana jest wskutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków ze złych źródeł. W takim wypadku nakładany jest filtr ręczny, a ściągniecie takiego filtra trwa od jednego do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana została np. błędną budową strony, to mamy problem z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do roku.

Jak usunąć filtr ze strony?

Jedynym sposobem ściągania filtrów Google jest wykonanie listy linków prowadzących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie sprawdzenie, które z nich są dla naszej strony toksyczne – proces ten usprawnią nam odpowiednie narzędzia takie jak Link Detox. Po wybraniu linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov zawierający niechciane linki. Do wykonania wszystkich powyższych działań potrzeba sporej wiedzy i dokładności, albowiem usunięcie dobrych linków zaszkodzi naszej domenie.

Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?

Ściągnięcie filtru blokującego stronę powinno być sprawą priorytetową. Podczas okresu trwania blokady strona jest w stanie utracić ogromną ilość wejść, co może mocno uszczuplić kapitał firmy, dlatego też nie należy zwlekać z uzyskaniem rady u doświadczonego profesjonalisty. Właśnie z tego powodu powinniśmy jak najprędzej przekazać sprawę fachowcom.